23 Międzynarodowy Plenerowy Festiwal Jazz Na Starówce
Jazz na Statówce

23 Międzynarodowy Plenerowy Festiwal Jazz Na Starówce 1 lipca - 26 sierpnia

Jazz na Statówce - Francesco Cafiso Quartet

Francesco Cafiso Quartet 1 lipca, godz. 19:00

Jazz na Statówce - John Pizzarelli & Jobim

John Pizzarelli & Jobim 8 lipca, godz. 19:00

Jazz na Statówce - Oregon

Oregon 15 lipca, godz. 19:00

Jazz na Statówce - Nicholas Payton Afro-Caribbean Mixtape

Nicholas Payton Afro-Caribbean Mixtape 22 lipca, godz. 19:00

Jazz na Statówce - James Carter Quartet "The Flying Particles"

James Carter Quartet "The Flying Particles" 29 lipca, godz. 19:00

Jazz na Statówce - Marek Napiórkowski Sextet

Marek Napiórkowski Sextet 5 sierpnia, godz. 19:00

Jazz na Statówce - TurBikon Grzegorz Turnau / Robert Kubiszyn / Czarek Konrad

TurBikon Grzegorz Turnau / Robert Kubiszyn / Czarek Konrad 12 sierpnia, godz. 19:00

Jazz na Statówce - Christian Bakanic

Christian Bakanic's Trio Infernal 19 sierpnia, godz. 19:00

Jazz na Statówce - Josemi Carmona & Javier Colina gościnnie José Ruiz Bandolero

Josemi Carmona & Javier Colina gościnnie José Ruiz Bandolero 26 sierpnia, godz. 19:00

image carousel
20162015201420132012201120102009200820072006

Międzynarodowy Plenerowy Festiwal Jazz Na Starówce - archiwum 2010

Yaron Herman Trio

14 sierpnia 2010, godzina 19:00, Rynek Starego Miasta

Yaron Herman - fortepian
Matt Brewer - kontrabas
Gerald Cleaver - perkusja

Wydarzenie. Nazywany współczesnym Keitt Jarrett", "Avishai Cohenem fortepianu", "cudowne dziecko muzyki", wybitny izraelski muzyk, kompozytor, wykorzystuje "Real Time Composition" zadziwiając głębią i nowatorstwem muzycznych poszukiwań.

Nazywany "współczesnym Keitt Jarrettem", "szamanem fortepianu", wybitny izraelski muzyk, zaliczany do unikalnych zjawisk w historii pianistyki, wykorzystuje swoją "Real Time Composition" zadziwiając głębią i nowatorstwem poszukiwań muzycznych.

"To pianista, którego trudno przecenić. Geniusz, który zaczął grać w wieku 16 lat i z marszu zaczął podbijać świat". Inspiracje czerpie od Bacha, przez Jarreta po Bjork . Szaman fortepianu". Gdy zapytano o wrażenie, jakie wywołało to "cudowne dziecko muzyki", Georges'a Avakian'a - producenta davisowskiego "Kind of Blue" i wczesnych nagrań Jarretta - odparł: "Yaron jest czymś prawdziwym. Jeszcze bardziej zaskakująca jest głębia muzycznych poszukiwań Yarona".

Yaron Herman. Urodził się 1981 roku w Tel Awiwie. Naukę gry na fortepianie zaczął bardzo późno, bo w wieku 16 lat. Jego nauczycielem był słynny Opher Brayer, znany z swych metod nauczania opartych na filozofii, matematyce i psychologii. Dwa lata po rozpoczęciu nauki otrzymał Rimon Prize w kategorii Junior Talent. Debiut Yarona oceniony został "jako coś niezwykłego. W jego grze zachwycało połączenie precyzji i wybitnej inteligencji". Mając 19 lat wyjechał do Bostonu - zaproszony przez Berkele College School of Music. Po dwóch miesiącach zrezygnował z nauki i wrócił do Europy i zatrzymał się w Paryżu.

Opracował i eksploatuje teorię muzyki i improwizacji "Real Time Composition" (komponowanie w czasie rzeczywistym) analizuje muzykę swoich mistrzów, zwłaszcza Jarretta, Paula Bley, John'a Coltrane'a, Lennie Tristano, stawiając równie wysoko Bacha, jak tradycyjny folk i pop. /Dzięki "Real Time Composition" miał okazję do wygłoszenia serii wykładów na Sorbonie/. W wieku 21 lat nagrał swoją pierwszą płytę "Takes 2 To Know 1". W 2005 jego album "Variations" otrzymał świetne recenzję i otworzył pianiście drogę do solowych koncertów w Europie, obu Amerykach i Chinach, gdzie jako pierwszy pianista jazzowy, zagrał z zakazanym mieście Pekin.

W 2007 francuskie zrzeszenie artystów uhonorowało go tytułem "Adami Jazz Talent". Rok później otrzymał nagrodę dla najlepszego instrumentalisty roku "Victoires du Jazz". Album nagrany w trio "A Time for Everything" otrzymał nagrodę krytyków "Choc Jazzman". Z udziałem kwartetu smyczkowego "Quartuor Ebene"- odkrycia w świecie muzyki klasycznej, trio Yarona nagrało album "Muse". "Każdy jego występ wypełnia entuzjazm, charyzma i liryzm, za każdym razem pozostawi olśnioną publiczność w stanie głębokiego poruszenia". Jego koncert w Belgradzie był transmitowany na żywo w 39 krajach za pośrednictwem kanału Mezzo.

Imponujący grafik koncertów w ponad trzydziestu krajach świata, nieustający aplauz publiczności, krytyków, olśniewająca kariera potwierdza, że Yaron Herman to fenomen i unikalne zjawisko w historii pianistyki.

więcej informacji na www.yaron-herman.com

© Festiwal Jazz na Starówce